MINU (PIKK) LUGU

Esimene ettevõtluskogemus

Minu ettevõtlusteekond algas üsna vara, ma arvan, et umbes kolmandas klassis. 

Esimene äriplaan oli lihtne: korraldada linnarahvale näidend. Kutsusin sõbrad kokku ja jagasime rollid. Joonistasin tohutu plakati, mille panin linna kõige populaarsemale kuulutustetahvlile.

Kui esietenduse päev kätte jõudis, olin kindel, et meid ootab suvepikkune tuur. Me astusime lavale hinge kinni hoides, kuid kui silmad publiku poole pöörasime, vaatas meile vastu tühjus.

See esimene kogemus õpetas mulle, et turundus on lihtsalt võimendi. Ükskõik kui palju raha sa reklaamile kulutad, ei saa see kunagi asendada pakkumise sisu. 

Valdkonnad, kus olen tegutsenud

Ebaõnnestumised ei peatanud mind. 

Vastupidi, need sütitasid minus ettevõtja vaimu, mis on mind pidevalt edasi viinud. Olen müünud massaažipatju, puust puslesid, porimatte, mälupulkasid ja isegi kingavikse.

Kui toodete müük mind enam ei köitnud, otsustasin proovida teenuseäri. Lõime koos abikaasaga tervisesalongid Tallinnas ja Tartus ning peaaegu kuus aastat oli see minu igapäevane tegevus. Kuid pankrott majanduslanguse ajal tõi meid tagasi alguspunkti ja pidime leidma viisi, kuidas uuesti alustada.

Pärast seda puutusin kokku ka ajakirjandusega. Vaatamata kõvasti pingutamisele jäime suurte tegijate, nagu Facebook, Google ja suuremad meediakanalid, varju. 

Videoproduktsioon on pikka aega minuga kaasas käinud, toetades kõiki mu varasemaid projekte ja ettevõtmisi.

Pakume koos abikaasaga nii Tallinnas, kui ka Paides, iseteenindusega videostuudiot, mida koolitajad, sisuloojad ja ettevõtjad saavad kasutada. 

Minu lemmikteema...

…on turundus. 

Kõigi nende ettevõtmiste käigus põles minu südames eredalt üks asi – turundus. See oli valdkond, millest ma ei väsinud kunagi rääkimast ega uurimast. 

Ka nimi Proua Ekspert sündis minu kirest turunduse teemade vastu. 

Ühel tavapärasel õhtul külastasin oma õde. Kui enamik inimesi eelistab vältida tööjutte puhkuse ajal, siis mina mitte. Pool tundi ei olnud möödunudki, kui hakkasin kirglikult rääkima oma lemmikteemast – turundusest. 

Selle peale mu õde muheledes kommenteeris, et ma olen justkui “proua ekspert” . Niimoodi sündis minu brändinimi. 

Kellele ma saan abiks olla... ja kellele mitte?

Ma aitan sooloettevõtjaid, alustavaid ettevõtjaid, pereärisid, mikroettevõtjaid. Kui soovid oma äri internetis käima panna, siis tulen sulle appi nii turundusliku kui ka tehnilise oskusega.

Ma ei saa aidata ekspordile suunatud või välisturgudel tegutsevaid ettevõtteid. Miks? Sest mul ei ole (veel) piisavalt kogemust.

Ma ei oska mängida liiga suurte turunduseelarvete, ega osakonnapaksuste meeskondadega. Mulle ei meeldi ümarlauad ega liiga pikad kooskõlastusahelad. 

Olen harjunud olema väle ja kasutame minimaalseid ressursse, et ärisid käima lükata.

Väärtustan kõige enam kiirust, vabadust ja paindlikust. Ma muutun loiuks ja kasutuks, kui ettevõttes on liiga keerulised või aeganõudvad protsessid.

Mida mulle hullult teha meeldib?

Mind paelub, eriti just algusfaasis olevate ettevõte puhul, turunduse strateegiline pool. Just siis kui on vaja luua sõjaplaan, et turul läbi lüüa. 

Eriti mõnus on strateegiliste sõnumite välja töötamine ja nende edasi andmine nii tekstilises kui ka visuaalses keeles. 

Selle töö juures on mul vaja endale meelde tuletada, et mul on ka lapsed, mees ja koer, kes minu tähelepanu vajavad.  

Olen loomult pigem loov ja spontaanne. Aga armastusest turunduse vastu, olen õppinud olema kannatlik ka tehniliste asjade suhtes.

Umbes kümme aastat tagasi lõin oma esimese kodulehe ja sellest ajast alates on see oskus olnud pidevas kasutuses.  Kui töötasin turundusjuhina, oli üks esimesi ülesandeid, mida sageli täitsin, veebilehe parendamine või turundussõnumite visualiseerimine kampaanialehtedel.

Oskan teha turunduslikult läbimõeldud kodulehti ja ühendada seda erinevate olulisemate turundustükkidega, nagu näiteks sotsiaalmeedia ja meiliturundus. 

Mulle meeldivad süsteemid ja kõik, mida annab automatiseerida (loe: skaleerida). 

Minu teine kirg - koolitamine!

Turundusteenuste pakkumise käigus hakkasid minu poole pöörduma inimesed, kes soovisid oma projektides ise aktiivselt osaleda, mitte lihtsalt teenust täielikult sisse osta.

See viis mind koolitusmaailma, kus avastasin, et nautisin teadmiste jagamist sama palju kui turundusega tegelemist.

Nii kerkis turunduse kõrvale minu teine kirg – koolitamineKoostöös Veebimajutusega olen korraldanud kodulehtede tegemise koolitusi, kus on osalenud juba ligi 8000 inimest!

Ma armastan õppimist ja seetõttu ma mõistan, kui lihtne on jääda õpilõksu kinni ja oma ideed paberil muudkui täiustada. Aga kui soovid päriselt ettevõtjana läbi lüüa, on see enesepettus. 

Unistuste täitmiseks on vaja tegutseda

 Seetõttu püüan koolituste korraldamisel vältida “mida kõike on vaja teha” lähenemist, keskendudes pigem “kuidas teha” stiilis koolitustele, lootes et need ajendavad päriselt asju ära tegema!

Usun, et suured asjad saavad väikeste sammude abil tehtud.

Sellepärast olen koostöös Veebimajutusega alustanud ka Veebikooli, kus on kuni 5-minutilised õpiampsud ettevõtjatele. 

Veebikoolist leiab ülesandepõhised abistavad videojuhendid ja põhjalikumad kursused, kus koolitused on jaotatud kuni 5-minutilisteks juppideks. 

Ikka selleks, et samm-sammult asju ära teha!

Miks ma armastan hommikuid?

Ootan alati hommikut ootusärevusega, sest ma armastan oma tööd. Mulle meeldib näha, kui inimesed viivad oma ideed ellu ja loovad omale elu, mida naudivad. 

See on olnud minu lugu, aga ma tean, et olen alles poolel teel. 

Milline on sinu lugu?

HOIA ENNAST KURSIS TULEVASTE TASUTA KOOLITUSTEGA!

Ära maga enda jaoks olulist maha!

Hoiame sind kursis, kui midagi head ja kasulikku on tulemas. Me ei spämmi ja listist saad iga kell ühe klikiga lahkuda. 

Shopping Cart
Scroll to Top