Viis põhjust, miks kampaanialeht on vajalik
-
- Kõnetad konkreetset sihtrühma, sest kõigile = ei kellelegi.
Saad kasutada enda sihtrühmale kohast visuaali ning sõnumit. Inimene, kes jõuab Sinu lehele, tunneb, et siin on midagi tema jaoks. Ja nii on tõenäolisem, et ta jääb lehele kauemaks ning teeb järgmise sammu. Inimeste tähelepanuvõime on lühike, erinevad uuringud tõestavad, et kuskil 6 – 8 sekundit. Väga oluline, et sa kohe tähelepanu tõmbaks. - Kampaanialehel on kaks valikut: võta või jäta.
Kui annad inimesele liiga palju valikuid, on oht et ta ei tee ühtegi valikut. Töötasin aastaid tagasi ühes ettevõttes, kus müügistrateegia põhines selles, et nad esitlesid ning müüsid korraga ainult ühte toodet. Ja neil läks väga hästi, võrreldes nendega, kes kõrval mitut asja korraga püüdsid müüa. - Aitab sul lihtsamini testida ja areneda veelgi paremaks, et enda sihtrühma kõnetada.
Kampaanialehte on lihtne testida, sest saad muuta ühte asja ning mõõta koheselt tulemusi. Näiteks teed kaks sarnast kampaanialehte, aga ühel kasutad ühte fotot ja teisel teist fotot. Kui mõlemat lehte näiteks Facebooki reklaamina testida, 20 eurose eelarvega, võid juba näha, mis töötab paremini. Nii õpid tundma ka enda sihtrühma ning saad teada, mis paremini töötab. - Saad lehte kohandada erinevatele sihtrühmadele ning suunata reklaami väga täpselt.
Me kõik sooviksime, et iga euro, mida me reklaami alla paneme toob meile kliente. Suunates makstud reklaami kodulehele, kus on liiga palju muid segavaid faktoreid, võib kergesti reklaami raha tühja minna. Kampaanialehega saad hoida inimese tähelepanu ühel kindlal pakkumisel ning teda veenda järgmist sammu tegema. - Kampaanialeht on nagu soojendus.
Mõtle, kuidas elus tavaliselt on. Paljudele nö. pärisasjadele eelneb soojendus: soojendusbänd, soojendustrenn, soojendusmäng. Keegi ei langeta ostuotsust, kui tal pole tekkinud usaldust või usku tootesse. Mõnes mõttes võib öelda, et kampaanialeht on ka nagu Happy Hour, kes meelitab kliendid restorani, et nad seal olles veel oste teeksid.
- Kõnetad konkreetset sihtrühma, sest kõigile = ei kellelegi.
Kampaanialeht = maandumisleht = inglise keeles Landing page
Kampaanialehti on kahte erinevat tüüpi.
Esiteks “kliki edasi” tüüpi leht, mille ülesandeks on inimene suunata teisele lehele, kas siis näiteks e-poe tootelehele või ostukorvi. Või näiteks päringuvormile või uuringut täitma.
Teiseks kontaktide kogumise eesmärgil, et siis hiljem, läbi meiliturunduse potentsiaalsetes klientides ostusoov tekitada.
Kampaanialehe seadistamisel on erinevad võimalused.
1. Alamdomeeni broneerimine.
Kui Sul on olemas koduleht ja broneeritud domeeninimi, saad selle alla luua alamdomeeni. Näiteks: ww.prouaekspert.ee on põhidomeen ning www.kampaanialeht.prouaekspert.ee on alamdomeen. Alamdomeen on täiestu uus leht, kuhu on samuti vaja peale laadida WordPress. Alamdomeeni kampaanialehe tegemise plussiks on see, et saad teha sinna täiesti eraldi menüü, jaluse ja kujunduse. Miinuseks on see, et suunad liikluse uuele lehele ja nii ei kogu sa punkte google otsingumootori jaoks, sest google jaoks on oluline, et liiklus oleks sinu kodulehel, mitte kuskil mujal. Samuti on üsna tüütu hakata kõike nullist seadistama. Mina isiklikult seda varianti ei kasuta, sest tänu DIVI teemale, saan kampaanialehti luua enda kodulehe sees.
2. Kodulehe sees lood uue lehe.
Mõned teemad võimaldavad kampaanialehtede loomist kodulehe enda sees. DIVI teema on selles mõttes suurepärane tööriist, et luues uue sisulehekülje ning valides vasakul olevast menüüs “Blank page”, saad luua kampaanialehe, kus puuduvad muud valikud. Nagu näiteks SIIN, kus mul on loodud lihtsalt enda kodulehe sisse uus sisulehekülg, aga puuduvad kõik muud segavad faktorid. Kusjuures DIVI teemaga saad luua ka täitsa uue menüü ja niimoodi ühe domeeni alla ehitada kasvõi mitu “erinevat” kodulehte.
3. Kontaktide kogumiseks võib kasutada ka meilihaldustarkvara.
Näiteks Mailerlite.com kus on valmiskujundatud kampaanialehe põhjad, mida saad kasutada ka ilma domeeni ning kodulehte omamata. Loo endale konto Mailerlite.com ja näed, kui lahedad põhjad on kõik juba valmis tehtud, et saaksid kohe alustada kontaktide kogumisega. Üks väga lihtne näide, mida kasutan ühe ajakirja puhul on siin, nagu näed siis see ei ole seotud ühegi kodulehega, vaid meilihaldusprogrammiga, mida ma kasutan. Ka teised suuremad meilihaldustarkvarad, nagu näiteks Mailchimp, pakuvad seda võimalust.
Kokkuvõttes võib öelda, et ilma kampaanialeheta on väga keeruline internetis turundada. Kampaanialehte vajad saad kasutada erinevatel sammudel, enda sihtrühma kõnetamiseks. Kui soovid õppida, kuidas kõige kiiremini ja lihtsamalt kampaanialehti valmistada, siis olen kokku panemas põhjaliku e-koolitust, kus muuhulgas näitan Sulle, kuidas luua kampaanialehti, mis tulemusi toovad.