Otsused, mida Sinu ettevõtte kodulehel tehakse on kokkuvõttes kahte sorti. Üks neist on Sulle kasulik ja teine mitte. 

Kui juba oled teinud suure pingutuse, maksnud raha reklaamile või panustanud  google optimeerimisele ning Sinu õnneks on potentsiaalne klient jõudnud koduleheni, siis kindlasti ei taha sa teda kaotada, eks? Usu, väga palju raskem ja kulukam on teda sinna uuesti tagasi saada, kui ta juba on pidanud veebilehes pettuma. 

See, milline on hea koduleht võib sõnades võtta kokku ühe lausega, aga tegudes mitme päeva või nädalaga. Hea koduleht on nii lihtne, et kaheksa aastane lapski saab aru ja nii usaldusväärne, et ka kõige skeptilisemad on nõus oma rahakoti rauad lahti tegema ja silmi pilgutamata krediitkaardi numbrid ostukorvi sisestama.

 

 

Milline on hea koduleht? 

 

Kõik saab alguse sellest, et Sa tunned enda klienti. Sa tead, millest ta unistab, mida ta kardab, mille üle ta kurdab või mida ta vihkab? Samuti tunned natuke ka enda konkurente ja näed neid suurepäraseid möödalaskmisi, milles Sul õnnestub parem olla ning klientidele meelepärasemat pakkuda.

Kliendi hingeelu tundes, saad aru, et Sinu ettevõte ei müü mitte tooteid ja teenuseid, vaid lahendust, mugavust või kui soovid, siis unistust. Siit saab alguse ka suurepärane veebileht. Sellest tunnetusest lähtub Sinu veebilehe kujundus, fotod ja mis kõige tähtsam, tekstid!

Nii nagu beebi ei saa peale roomamist kohe jooksma hakata, nii ei saa ka head veebilehte, kui pole selge, kellele ja mis sõnumiga lähenetakse.

Olgu, aga lähme nüüd praktilisemaks.

 

 

Milline on hea koduleht?

 

1. Inimene saab kohe aru, mida pakutakse ja kuidas pakutakse.

Pole vaja ülivinget visuaali kas video või kaualaadiva kõrgkvaliteetse foto näol, millega arvad et kõik kliendid sekundiga maha niidad. Usu, keegi ei viitsi rohkem kui mõni minut kaevuda, et leida üles enda jaoks vajalikku infot.

Seepärast ära muretse enda veebilehe ideaalse välimuse eest, vaid mugavuse ja lihtsuse eest! Kui inimene ei saa aru, esimese viie sekundiga, kuhu ta on maandunud, siis liigub hiir väga kiiresti risti peale, et veebileht sulgeda ning naaseda saja muu tegevuse juurde, kus pooleli jäi. 

 

2. Miks inimene võiks sinu käest osta, mitte konkurendilt? 

Ära räägi mida sa pakud, vaid kuidas sa pakud, nii et see eristaks sind konkurentidest! Selleks jõuame tagasi postituse neljanda lõiguni, tunne enda klienti! Näiteks kui Sinu klient otsib kiiret tarnet, ja sa pakud seda, siis too see esile ka enda põhisõnumis. Või kui näiteks müüd lilli ja annad lilledega kaasa ka väetise, siis too see välja. Seega kõigepealt, selgita välja, mida klient soovib või mis teda konkurentide juures närvi ajab – ning too oma põhisõnumis see eelis, mis ta sinu käest ostes saab, ka välja!

 

3. Loo lehele sisu

Sisuloomine on üks ajamahukaid töid, aga samas ka üks tänuväärsemaid, kui oskad seda ära kasutada. Kui võtad endale eesmärgiks, et teleka vaatamise asemel, kirjutad iga päev 30 minutit ettevõtte blogi, siis juba varsti näed tulemus enda ettevõtte käibenumbrites. Miks on sisu loomine kasulik? Sellest kirjutan varsti uue postituse 🙂 Muidu läheks käesolev liiga pikaks. 

 

4. Lisa veebilehele inimeste pildid, kes meeskonnas töötavad

Miks? Sest see tekitab usaldust. Väikeettevõtjana on hea ka jutustada enda lugu. 

 

5. Klientide tagasiside

Klientide tagasiside on väga oluline. Lisaks sellele, et see tekitab usaldust, vastab see ka küsimustele, mis potentsiaalsete klientide peas võivad tekkida. Oluline, et kirjutad kliendi täisnime ja ideaalis lisad ka foto. Kuidas kliendi tagasisidet saada? Tuleb lihtsalt küsida, usu nad on nõus andma!

 

 

6. Tehtud tööd või kogemuslood

Taas usalduse tekitamiseks on vajalik lisada senised tehtud tööd või kogemuslood. Kõige  parem, kui saad välja tuua numbrid. Nagu näed, põhineb hea veebileht väga paljuski usalduskomponentidel ning see, kes suudab tekitada usalduse, võidab!

 

7. Kodulehe analüüsimine

Kas Sul on Google Analytics konto ja kas sa mõõdad lehe külastajate arvu ning käitumist? Kes lehel käivad, mis lehtedel nad peamiselt käivad ja kuidas nad sinna jõuavad? Ilma selleta ei saa kahjuks paremaks muutuda. 

 

8. Kontaktivorm

Kas su lehtedel on kontaktivorm hõlpsasti leitav ja täidetav? Ideaalne, kui paned kontaktivormi kõrvale ka inimese pildi, kes klienditeenindusega tegeleb ja miks mitte ka vastamise aja. 

 

 

 

Tee koduleht kasutajale maksimaalselt mugavaks.

 

 

Kodulehe abilisi nimetatakse pluginateks ehk funktsioonid, mida saad enda lehele lisada. Näiteks on olemas kalendrite pluginad, mille abil enda lehele sündmuste kalender võluda, nii näeb inimene ise, ilma Sinuga ühendust võtmata, millal on vabad ajad saadaval.  Või näiteks kontaktivorm, kus saab ka faile üles laadida, nii ei pea inimene kirjaga kaasa ka pildi kaasa panna jne. Mis on see, mis teeks kliendi teekonna võimalikult mugavaks. Unista ainult ja siis guugelda ning Sulle ilmub silmade ette suur valik, täpsemalt üle 55 tuhande, nii tasuta, kui ka tasulisi variante.

Lühidalt: tee oma ettevõtte veeb korda! Ei ole mõtet enne mõeldagi tasulise reklaami peale, kui suunad selle veebi, kus otsused katki jäävad.

 

 

Ära unusta üleskutset!

 

Kas oled enda puhul märganud, kui netis ringi surfad, et Sa klikid sinna, kus on mingi üleskutse. Lae tasuta e-raamat, küsi sooduspakkumist või testi enda teadmisi. Usu, kui seal ei oleks olnud seda täpsustavat lauset või nupukest, kuhu vajutada – sa ei oleks kirjutanud info@suvalineveeb.ee ja palunud seda võimalust. Üleskutse peaks olema just see, mida klient järgmise sammuna teha soovib. Seega mitte ilmtingimata “OSTA KOHE” nupuke, vaid näiteks “LOE EDASI” nupp. 

Seega, ära eelda, et inimesed teevad midagi, mida soovid et nad teeksid, ilma et sa neile seda ütleksid. Tee puust ette ja punaseks ja kui nad seda ikka üles ei leia, siis…

…lõpetuseks üks anekdoot:

Õpetaja: “Kuidas sa küll, Juku, Punast merd üles ei leia?”
Juku: “Mis mina sinna parata saan, et kaardil on nad kõik siniseks maalitud?”