fbpx

Domeeninimi ehk kodulehe nimi on esimene asi, mida peaksid tegeme, kui soovid kodulehte teha. Võib juhtuda, et sobiva domeeninime valimine võtab aega päevi, mõnikord aga saab domeen broneeritud minutitega. Kui Sul pole veel ideed, milline võiks olla kodulehe nimi, siis on veebis olemas erinevaid nime generaatoreid. Domeeninimi ei pea olema Sinu ettevõtte ametliku nimega sarnane. Näiteks, kui Sul on ettevõtte nimi Khkplk OÜ, võib Sinu domeeninimi olla vabalt näiteks lillepood.eu. Küll aga võiks domeeninimi olla Sinu brändinimi, ehk nimi millega plaanid saada tuntuks enda tegevusvaldkonnas.
 

Mida on oluline teada, enne kui hakkad endale domeeninime broneerima?

 

  1. Domeeninimi olgu lühike ja meeldejääv
    Kõige olulisem, et domeeninimi oleks hästi meeldejääv. See on vajalik erinevatel juhtudel. Oletame, et kohtud vana sõbraga ning räägid talle enda tegemistest. Võib juhtuda, et vana sõber on Sinu toodetest või teenustest väga huvitatud. Kahjuks ei ole aga käepärast ühtegi pastakat või paberit ning loota saab ainult enda mälule. Kui ütled talle enda kodulehe nimi, milleks on näiteks vägakeerulinejaraskestihääldatav.com võib juhtuda, et ta ei mäleta enam, kuidas Sind internetiuniversumis leida. Ka märksõnad ei pruugi Sind google esilehele tuua. Või oled tegemas reklaami raadios ning kuulajad ei suuda meelde jätta veebilehte, kuhu maanduda.
  2.  

  3. Püüa leida unikaalne nimi.
    Valides enda kodulehe nimeks tegevuse nimetuse, näiteks kodulehtedetegemine.ee võib juhtuda, et Sa pole ainuke, kes sarnast nime kasutab. Tegevusi võib nimetada erinevalt, näiteks kodulehetegemine.ee või teekoduleht.ee ja kuulajal ei pruugi täpne nimetus meelde jääda. Nii ta maandubki hoopis Sinu konkurendi lehel ja kui veebileht on isikupäratu, siis seal ka tehingu sõlmida.
  4.  

  5. Mõtle enda sihtgrupile
    Domeeninime valides mõtle enda sihtgrupile. Kas neile võiks meeldida pigem maalähedased või glamuursemad nimed? Kujutle, et kui Sinu bränd oleks nende laps, mis laadi nime nad enda lapsele paneksid? Kas pigem loova või lihtsa ja praktilise? See on hea mõtteharjutus, kohe alguses, mõelda esmalt enda sihtgrupile. Nii ehk tunnetad paremini ka edasistes turundustegevustes, et bränd on loodud Sinu sihtgrupile meeldimiseks.
  6.  

  7. Kontrolli,  kas erinevad laiendid on saadaval
    Kui oled domeeninime valimas, kontrolli, kas domeen on saadaval erinevate laienditega, näiteks .eu ja .com lõpuga. Hea on broneerida endale korraga ära ka .com ja .eu lõpud, kuigi kasutad võibolla ainult .ee lõpuga domeeni. See on mõeldud Sinu brändi kaitseks.  Vaata, kas domeeninimi on saadaval: https://www.veebimajutus.ee/domeenid/Oled domeeninime välja valinud ning soovid valida majutusteenuse pakkujat?
     
    Veebimajutust kasutades, sisesta promokood YUDISAIN, mis annab Sulle esimesed 3 kuud majutust tasuta!